Bu renkli güne bu yakışırdı...

Pazartesi, Mart 22, 2010

Evet itiraf ediyorum, çok işim var, evet şu an burada olmamalıyım ama o kadar çok ara verdim ki...işlerden o kadar bunaldım ki...nefes almalıyım...ne zamandır bunu yazmak istiyorum, haftalar geçti neredeyse üstünden, Hindistan Holi Festivali..muhteşem, rengarenk... Orada olmak istedim, renklere bulanmak, renklerle dans etmek...1 Mart 2010'da kutlandı, 2011'de 20 Mart'ta kutlanacak, kimbilir belki ben de seneye orada renklerime renk katarım :)




Festival, Hindu Tanrısı Krishna ile sağ kolu ve çocukluk arkadaşı Radha ile ilgili bir efsaneye dayanıyor. Erkekler Krishna'nın arkadaşları rolünü üstlenerek geleneksel kıyafetlere bürünürken, kadınlar da Radha'nın arkadaşlarını temsil ediyor. Erkekler bambu çubuklarıyla karşı koyan kadınlara çiçek ve renkli tozlar atıyor.


Koyu renkli Hindu tanrısı Krishna'nın çok renkli Radha'yı kıskandığı ve süt annesi Yasodha'yı bu yüzden çok rahatsız ettiği söyleniyor. Efsaneye göre, bu durumdan bıkan süt anne, Krishna'ya renkler serperek Radha'nın derisinin rengini değiştirebileceğini söylemiş.

Bir diğeri de Hindu’ların baharın gelişini kutladıkları bir festival olması ve Sankritçe’de Holi “Renklerin Festivali” anlamına geliyor. Ülke halkının inanışına göre yüzlerce yıl önce yaşamış bir 'tanrının' şeytana karşı galip gelmesinin kutlaması olarak biliniyor. Başlangıçta yakılan ateşin üzerinden atlanarak tüm kötü (şeytani) huylardan arınıldığına inanılarak kutlanan festival, günümüzde tamamen eğlenceye dayalı su oyunları şeklinde yapılıyor.

daha detaylı bilgi için: http://www.holifestival.org/


You Might Also Like

1 yorum

Subscribe